Козакова Оксана
Григорівна
Дата народження 25 вересня 1976 року
Маломидська
загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Костопільської районної ради Рівненської області
35013, с. Малий Мидськ,
вул. Шевченка, 88, тел. (03657) 6 – 42 -
49
Посада
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель
хімії
Педагогічний стаж роботи
15 років
Кваліфікаційна категорія
спеціаліст вищої категорії
Педагогічне кредо
Вчити – не
докучаючи;
Радити – не
повчаючи;
Виховувати –
не сварячи.
(Лозунг юнацької бібліотеки м. Оренбург)
Інноваційні форми роботи та технології, що використовуються в роботі
Технологія особистісно орієнтованого навчання, цілі якої полягають в тому, щоб визначити життєвий
досвід кожного учня, рівень інтелекту, пізнавальні здібності, інтереси, якісні
характеристики, які спочатку треба розкрити, а потім узгодити зі змістом освіти
та розвинути в навчальному процесі; технології інтерактивного навчання
(робота в парах, ротаційні трійки, робота в малих групах ( «діалог», «синтез
думок», «пошук інформації», «коло ідей», фронтальні технології («мікрофон»,
«мозковий штурм», case – метод (аналіз ситуацій), заповнення Т - схеми, «дерево
рішень»); технологія рівневої диференціації; комп’ютерні технології
навчання(використання ліцензованого програмного забезпечення); технологія
створення ситуації успіху; технологія
розвитку критичного мислення.
Власний
особистісний і педагогічний портрет
Маленьке, віддалене поліське село… Мальовнича природа,
щирі люди, батьківська хата… Це те, що оточувало Оксану з народження.
Кожна людина проносить через життя образи свого дитинства. Одним із чітких
дитячих спогадів є спогади про маму, яка щовечора сиділа біля столу, закладеного книжками, учнівськими
зошитами, читала, писала конспекти, перевіряла самостійні і практичні роботи.
Оксана могла довго тихенько сидіти збоку
і дивитися, як мама чітко виразним гарним почерком щось пише у великих зошитах,
або червоною ручкою виводить під учнівськими роботами каліграфічні оцінки. Їй
тоді здавалося, що немає цікавішого і приємнішого заняття, ніж сидіти вечорами,
а то й ночами, коли вже всі кругом бачать солодкі сни, і перевіряти при світлі
лампи учнівські зошити. Така «романтика» учительської професії була однією з
причин, що Оксана вибрала «вчительську долю». Вибрала – і не пошкодувала.
Її захопленням завжди була і залишається любов до рослин (це також отримала
у спадок від мами). Щоб бути ближчою до зелені, квітів, обрала природничий
факультет педуніверситету.
Але життя тим і цікаве, що часом робить зовсім несподівані повороти. Хто б
міг подумати, що не улюблена, цікава і легка біологія, а хімія – предмет, який
спочатку був «другим, важким, незрозумілим», над яким треба було висиджувати
годинами, щоб зрозуміти і вникнути, стане фахом педагогічної діяльності Оксани Григорівни.
Почавши працювати в школі вчителем хімії, вона відразу вирішила зробити
так, що слово «хімія» не викликало остраху і неприязні. І їй це вдалося.
Вчителька задоволена, що учні 5-6 класів чекають того року, коли в розкладі
з’явиться цей предмет, що учні, які починають вчити хімію, роблять це з
бажанням та інтересом, що дехто з випускників вибирає фах, пов'язаний з цією
цікавою наукою. В Оксани Григорівни немає сотень випускників, тому що сільська
школа випускає щороку менше двох, а то й одного десятка учнів, але вона твердо
переконана: якщо хоч один із них скаже, що хімія як предмет пригодилася в житті, то її праця
не є марною.
Проте одним із головних завдань, які ставить перед собою вчителька хімії, є
насамперед не те, щоб учні знали назубок матеріал шкільної програми. Всі
вчителі хімії погодяться з тим, що через невеликий час по закінченню школи
більшість учнів пам’ятає лише формули води, спирту і «правило» -
«фенолфталеїновий у лугах малиновий». Найважливіше – навчити мислити,
спостерігати і бачити, робити висновки. Тому учні знають, якщо вчителька
ставить запитання до класу, що починається словом «Як?», то зразу ж треба
шукати відповідь на запитання «Чому?».
Та все ж найбільшою винагородою за вчительську працю є те, що учні, які
закінчують школу, на згадку пишуть: «Я вдячна Вам за уроки, на яких ми
почувалися людьми», «я дякую Вам за те, що Ви не лише навчали нас хімії, а
вчили жити»…
Оксана Григорівна впевнена, що вчитель – це не професія, а спосіб життя.
Вона любить свою професію, бо саме вчитель може все життя бути молодим, хоч на
обличчі з’являються зморшки. Секрет
молодості – в постійному спілкуванні з дітьми. І так прекрасно, що можеш
зайти в клас і хоча б на 45 хвилин відчути себе чотирнадцяти- чи
сімнадцятилітньою. Це тільки люди, які ніколи не проводили шість уроків в день,
ніколи не стояли перед учнями, підбираючи потрібне слово, ніколи не засинали
над книжкою, готуючись до пояснення завтрашнього матеріалу, не зможуть
зрозуміти, яка важка, виснажлива і в той же час цікава і захоплива праця
випадає на долю вчителя. Адже це професія безперервного розвитку. Учитель
продовжується у своїх учнях, а це і є філософська сутність життя.


Немає коментарів:
Дописати коментар